BOOKTALKING W NASZEJ SZKOLE

Jesteś tu: » Strona startowa » BOOKTALKING W NASZEJ SZKOLE

BOOKTALKING W NASZEJ SZKOLE

Czy umiem pokonać tremę? Czy jestem kreatywny? Czy potrafię stanąć przed publicznością? Czy umiem samodzielnie przygotować prezentację? Z tymi pytaniami musieli się zmierzyć uczestnicy konkursu na prezentację  „Moja ulubiona książka”. Wyzwanie kierowane było do uczniów klas 4-7. Najliczniej odpowiedzieli uczniowie klasy 6. Do konkursu przystąpiła również - uwielbiająca czytać książki - uczennica klasy 3!

Zadaniem uczestników polegało na tym, by przez kilka minut prezentować ulubioną lekturę metodą booktalking – gawędy o książce. Miło widziane były towarzyszące efekty artystyczne. Nie zabrakło więc własnoręcznie wykonanych rekwizytów, przebrań, wcieleń w postacie. Niektórzy uczniowie pokusili się także o przygotowanie prezentacji multimedialnej.

- Mamy nadzieję, że konkurs we wszystkich uczniach zrodził pytania: Co ostatnio przeczytałem? Czy mam ulubioną książkę? Czy umiałbym o niej opowiadać przez kilka minut? Jakich argumentów użyłbym, aby ją zareklamować? – mówi Ewelina Kamińska, pomysłodawca konkursu.

Spośród dziesięciu uczestników jury wybrało następujących uczniów, którzy już 21 lutego – w Dniu Języka Ojczystego - będą reprezentować szkołę w gminnym etapie konkursu.

Zwycięzcami etapu szkolnego zostali: Konrad Wiciński, Magdalena Witecka, Jan Wojdalski, Dominika Socha oraz Aleksandra Grenda.

Konkurs zainaugurował szkolną akcję promującą czytelnictwo „Umiem, więc czytam. Czytam, więc umiem.” Wszystkie działania podejmowane w jej ramach służyć będą rozwijaniu sprawności uważnego słuchania i czytania, kształtowaniu umiejętności rozumienia czytanego tekstu i wykorzystywaniu zdobytej wiedzy, motywacji do pracy i uważnego czytania książek. Będą również okazją do wysiłku intelektualnego, współzawodnictwa oraz wykazania się pomysłowością. 

Opracowanie: szkolnastrona.pl